1669 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

عیب یابی یخچال فریزر

639 بازدید
عیب یابی یخچال فریزر

برخی از یخچال ها، دو تکه هستند و همراه آن ها، یک فریزر نیز به آن ها متصل است که در این نوع از یخچال ها، فریزر یا بر روی یخچال سوار است و یا در کنار یخچال قرار دارد. یخچال فریزرها (به مقاله ویژگی های یخچال فریزرهای امروزی لینک  شود)، به دلیل قابلیت زیاد و ویژگی هایی که دارند طرفداران زیادی دارند و لذا یک تعمیرکار یخچال باید با این نوع یخچال فریزها نیز آشنا باشد تا در صورت خرابی، به راحتی بتواند آن ها را عیب یابی نموده و مشکل را رفع کند.

در این مقاله ما قصد داریم به بررسی و توضیح مهمترین مشکلات و خرابی های یک یخچال فریزر بپردازیم:

عیب اول:

یخچال فریز نه کار می کند و نه چراغ هایش روشن است.

1-   ابتدا مطمئن شوید که برق منزل مشکل ندارد مثلا ممکن است که قسمتی که یخچال فریزر وجود دارد، فیوز پرانده باشد.

2-   دو شاخه برق یخچال فریزر را کنترل کنید و مطمئن شوید که جریان برق را عبورمی دهد.

3-   توجه داشته باشید که اگر از محافظ یخچال فریزر استفاده می کنید، مطمئن شوید که این رابط درست است.

عیب دوم:

یخچال فریزر کار نمی کند ولی چراغ های آن همه روشن هستند.

1-   قسمت مربوط به تنظیمات دما را کنترل نمایید زیرا ممکن است که مشکل از گرم شدن باشد لذا ابتدا یخچال فریزر را به مدت دو ساعت از برق بیرون بیاورید و سپس به برق بزنید حال اگر یخچال فریزر شروع به کار کرد، بدانید که کمپرسور داغ کرده و الان خنک شده است.

2-   حتما یخچال فریزر باید حداقل 20 سانتیمتر از دیوار و از سقف هم به اندازه کافی فاصله داشته باشد تا هوا در اطراف یخچال فریزر به خوبی جریان داشته باشد.

3-   اگر با هیچ کدام از موارد فوق مشکل بر طرف نشد، باید با تعمیرکار یخچال فریزر تماس بگیرید تا فن، موتور یخچال فریزر  و همچنین رله کمپرسور را تست کند.

عیب سوم:

یخچال فریزر کار می کند ولی چراغ های آن روشن نمی شود.

1-   در درجه اول از سوئیچ های مرتبط با لامپ ها مطمئن شوید که سالم هستند.

2-   در مرحله بعد اگر از سالم بودن سوئیچ ها مطمئن شدید بدانید که حتما عیب از خود لامپ ها است و در نتیجه باید لامپ ها تعویض گردند.

نکته:

هر خرابی نیاز به تعمیر یخچال فریزر ندارد بلکه گاهی اوقات با یک بررسی و دستکاری ساده می توانید عیب یخچال فریزر را بدون نیاز به تعمیرکار یخچال بر طرف کنید به همین دلیل لازم است هر فرد به طور کلی مشکلات یخچال فریزر ها را بداند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669