1669 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

عیب یابی یخچال بخش دوم

633 بازدید
عیب یابی یخچال

یکی از رایج ترین عیوبی که در یخچال ها دیده می شود مربوط به صدای آن هاست و این مورد بیشتر به چشم می آید زیرا وجود صدای زیاد یا غیر عادی در یخچال، بیشتر توجه صاحب خانه را جلب می کند و به همین دلیل به دنبال دلیل آن می رود. وجود صداهای غیر عادی و یا زیاد در یخچال می تواند نشانه خوبی باشد تا شما بتواند سریع تر به بررسی مشکل و رفع آن بپردازید و قبل از آن که عیب، زیاد حاد شود، خودتان و یا با کمک تعمیرکار یخچال آن را رفع کنید.

عیب دوم:

زمان شروع به کار یخچال، صدایی شنیده شده و یخچال از کار می افتد.

1-   ممکن است که برق منزل شما ضعیف باشد که اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد در این صورت یخچال در روز به خوبی کار می کند ولی در اوایل شب کمپرسور نمی تواند فعالیت کند. لذا شما باید قدرت برق منزل را تست کنید و اگر برق ضعیف بود یا یخچال را در شب از برق خارج کنید و یا این که در منزل خود از ترانس هایی استفاده کنید که ولتاژ برق را تقویت می کنند. پس لازم است بدانید که در صورت عیب پیدا کردن یخچال، همیشه تعمیر یخچال ضروری نیست بلکه ممکن است عیب از جای دیگری باشد.

2-   اگر یخچال در کل شبانه روز به خوبی کار کند و شما با تست ولتاژ برق خانه مطمئن شوید که از این نظر مشکلی وجود ندارد لذا باید به این مورد شک کنید که اورلود ( به مقاله معرفی اورلود (overload) و انواع آن لینک شود) یخچال مشکل پیدا کرده است. در این صورت تعمیرکار یخچال باید اورلود را تعویض و از جایگزین مناسب آن که کد همانند با اورلود قبلی داشته باشد، استفاده نماید.

3-   دلیل دیگر این عیب این است که موتور یخچال شما در حال سوختن است و به صورت نیم سوز در آمده است.

4-   خرابی رله استارت (به مقاله تعمیر رله استارت کمپرسور یخچال لینک شود) نیز می توان منجر به همین عیب شود که در این صورت کمپرسور غیر فعال شده و یخچال از کار می افتد.

5-    و اما آخرین دلیل برای عیب مذکور، این است که بخشی از مسیر گردش گاز مسدود شده باشد که این مشکل می تواند در اثر برخورد لوله های گاز به دیوار رخ بدهد. پس هوای سر نمی تواند از لوله ها خارج شود و عملکرد کمپرسور مختل می گردد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669