1669 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

عیب یابی یخچال

643 بازدید
عیب یابی یخچال

مهمترین مهارت یک تعمیرکار یخچال در این است که در زمان خرابی یخچال، بتواند با بررسی کلی عیب پیش آمده برای یخچال، دلیل آن را فهمیده و نسبت به تعمیر یخچال اقدام نماید. برخی از معایب یخچال ممکن است که چندین دلیل داشته باشد و اینجاست که کار تعمیرکار سخت می شود زیرا در صورتی که تشخیص درست ندهد، خرابی یخچال بر طرف نشده و باید مجددا به تعمیر تخچال بپردازد البته این بهترین حالت است زیرا ممکن است که در صورت عدم تشخیص درست، سبب سوختن یخچال هم بشود. لذا هر تعمیرکار یخچال در مرحله آموزش، باید با انواع معایب یخچال و دلایل آن آشنایی داشته باشد که ما در چند مقاله، آن ها را توضیح خواهیم داد.

عیب اول:

یخچال اتومات نمی کند.

1-   ممکن است که لوله بلو از محل اتصال خود خارج شده باشد.

لوله بلو، قسمتی از ترموستات است که باعث می شود ترموستات به قسمت تحتانی و یا سقف جایخی متصل باشد. در نتیجه این لوله به بدنه جایخی متصل است لذا اگر لوله بلو از جایگاه خود جدا شود سبب می گردد که یخچال بسیار دیر اتومات کند و حتی ممکن است که اتومات آن قطع گردد. لذا تعمیرکار یخچال در صورت برخورد به مشکل اتومات نکردن یخچال، ابتدا باید به بررسی جای لوله بلو بپردازد و اگر از بی عیب بودن این قسمت مطمئن شد، به سراغ دلایل دیگر برود.

2-   دلیل دیگر اتومات نکردن یخچال، جوش خوردن کنتاکت های اتصال به همدیگر است.

این مشکل ممکن است برای هر یخچال پیش بیاید که زمانی که عمر یخچال طولانی می شود و زیاد کار می کند، سطح پلاتین های ترموستات ساییده شده و کم کم به هم جوش می خورند در نتیجه مشکل اتومات نکردن یخچال پیش می آید.

3-   سومین دلیل برای اتومات نکردن یخچال، برفک زیاد در جایخی است.

لازم است بدانید که در صورتی که در جایخی، برفک زیاد وجود داشته باشد، یخچال نمی تواند به خوبی عمل سرماسازی را انجام دهد در نتیجه اتومات یخچال یا به تاخیر می افتد و یا این که کاملا قطع می شود. لذا در صورت بروز این عیب در یخچال، قبل از در جریان گذاشتن تعمیرکار یخچال، ابتدا یخچال را از برفک تمیز کنید و در صورتی که مشکل رفع نشد به تعمیرکار اطلاع دهید.

4-   و آخرین دلیل، خطا در سیم بندی یخچال است.

این عیب معمولا زمانی پیش می آید که یخچال شما قبلا خراب شده و تعمیرکار یخچال آن را تعمیر نموده است حال در زمان سیم بندی مجدد، خطایی داشته که منجر به عدم اتومات یخچال شده است لذا در صورتی که هیچ یک از دلایل بالا در مورد اتومات نکردن یخچال درست نبود، باید سیم بندی ها را کنترل کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669