1669 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

عیب یابی ماشین لباسشویی

625 بازدید
عیب یابی ماشین لباسشویی

با توجه به کارایی ماشین های لباسشویی که مدام با آب سر و کار دارند، لذا همیشه احتمال وقوع عیب هایی در آن ها زیاد است. ولی بروز هر عیب به معنی این نیست که تعمیر ماشین لباسشویی حتمی است بلکه گاهی اوقات این عیوب به راحتی در منزل توسط خود فرد قابل حل است به همین دلیل تنها تعمیرکاران ماشین لباسشویی نباید از عیب های این وسیله آگاه باشد بلکه لازم است هر فردی که از ماشین لباسشویی استفاده می کند، اطلاعات کلی از روش صحیح استفاده از آن و ایرادات ممکنه داشته باشد:

عیب اول:

آبگیری ماشین لباسشویی انجام می گیرد ولی موتور شست و شو به کار نمی افتد.

1-   ممکن است که مشکل از هیدروستات ماشین لباسشویی باشد که در این صورت باید این قطعه تعویض گردد. این قطعه، تنظیم کننده میزان آب ورودی به داخل ماشین لباسشویی است.

2-   موتور تایمر خراب شده است که در این صورت این موتور باید توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی تعویض گردد.

3-   شاید خرابی از چرخ دنده هایی باشد که حرکت موتور را به چرخ دنده اصلی انتقال می دهند در این صورت چرخ دنده خراب باید عوض شود.

4-   سیم های رابط میان موتور تایمر و هیدروستات را بررسی کنید اگر این اتصالات مشکل داشت، عیب را رفع نمایید.

5-   در صورتی که همه موارد فوق کنترل شد و عیب پیش آمده رفع نگردید، باید به سراغ خازن و سیم های رابط خازن و موتور بروید و در صورت بروز خرابی در این قسمت، عیب را رفع کنید.

6-   شاید تعمیرکار ماشین لباسشویی به این نتیجه برسد که موتور خراب است و این موتور باید در صورت ممکن تعمیر و یا تعویض گردد.

7-   اگر تسمه ماشین لباسشویی سفت باشد هم این مشکل رخ می دهد.

عیب دوم:

پس از اتمام آبگیری، موتور ماشین لباسشویی چند لحظه کار کرده و سپس دوباره از کار می افتد.

1-   ممکن است که رله اورلود خراب باشد. این قطعه سبب راه اندازی کار موتور می گردد. اگر این عیب وجود داشته باشد، تعمیرکار ماشین لباسشویی باید این قطعه را تعویض نماید.

2-   میزان سفت یا شل بودن تسمه را کنترل نمایید. در این مورد، سفت بودن تسمه مشکل ساز شده است.

3-   احتمال دارد که میزان لباس موجود در ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت آن بوده و به دلیل اضافه بار، این عیب رخ داده است.

4-   و در آخر اگر با هیچ کدام از موارد فوق این عیب رفع نشد، احتمال دارد که موتور نیم سوز شده باشد در این صورت تعمیرکار ماشین لباسشویی باید سرپیچ ها را تعویض کند تا از سوختن موتور جلوگیری نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669