1669 پشتیبانی سریع
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه سوئیچ کنترل شعله اجاق گاز برقی را بررسی کنیم؟

465 بازدید
چگونه سوئیچ کنترل شعله اجاق گاز برقی را بررسی کنیم؟

چگونه سوئیچ کنترل شعله اجاق گاز برقی را بررسی کنیم؟

اجاق گاز برقی ممکن است صرف نظر از تنظیمات روی سوئیچ کنترل شعله حرارت زیادی داشته باشد یا ممکن است اصلاً روشن نشود. این موارد نشانه‌های وجود نقص در سوئیچ کنترل شعله است.

این تست برای یک سوئیچ کنترل شعله دو وایری بی نهایت روی یک اجاق گاز برقی طراحی شده است. کنترل‌های سه وایری را نمی‌توان با این تست، آزمایش نمود. تست کنترل‌های شعله مستلزم استفاده از مولتی متر است. استفاده از رابط برق همراه با انبرهای سوسماری، برای آسان تر شدن مراحل تست نیاز هستند.

هشدار: لطفاً پیش از تست یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه کرده و رعایت نمایید.

پیش از تست سوئیچ کنترل شعله، وسیله برقی را از برق بکشید یا جریان برق آن را از طریق جعبه فیوز و یا پنل مدارشکن قطع نمایید تا دچار برق گرفتگی نشوید.

1.     کار را با قطع جریان از طریق مدارشکن و یا از برق کشیدن اجاق برقی شروع کنید.

2.     پشتی پنل کنترل را بردارید. این پشتی ممکن است با چند پیچ کوچک محکم شده باشد. برخی از کنترل‌ها ممکن است با برداشتن سطح کامل اجاق و دسترسی به زیر آن مشخص شوند. کنترل‌های جلوی اجاق گاز برقی ممکن است در گوشه‌های چپ و راست یا در زیر محکم شده باشد و زمانی که در باز می‌شود، مشخص شوند.

3.     سوئیچ مشکوک را برای تست شناسایی کنید. تمام وایرها و ترمینال‌ها را پیش از جدا کردن برچسب گذاری نمایید. یک عکس از نمای نزدیک می‌تواند کمک کننده باشد.

4.     در سوئیچ کنترل شعله، ترمینالی با برچسب «P» به سمت نور شاخص شعله هدایت می‌کند. ترمینال هایی با برچسب‌های «H1» و «H2» به المنت شلعه منتهی می‌شود و ترمینال هایی با برچسب‌های «L1» و «L2» (گاهی اوقات برچسب‌های «N1» و «N2») وایرهای تامین نیرو هستند.

5.     مولتی متر را روی نتظیمات X1 قرار دهید. تنظیمات کنترل شعله را روی بیشترین دما قرار دهید. یک میله را روی پین «L1» و میله دوم را روی پین «H1» قرار دهید. سنجش مقاومت باید بسیار پایین یعنی بین صفر تا 20 اوهم باشد. اگر تست مقاومت زیاد یا بی نهایت را نشان دهد، سوییچ شعله ناقص است.

6.     مرحله فوق را برای ترمینال‌های «L2»  و «H2» تکرار کنید.

7.     اگر پنل کنترل از این تست با موفقیت عبور کرد، تنظیمات دما را در حد وسط قرار دهید و دو مرحله پیشین را تکرار کنید. این کار مشکل ارتباطی با سوئیچ را تست می‌کند. اگر تست اتصالی یا مقاومت بسیار کم را نشان دهد، سوئیچ باید تعویض شود.

8.     زمانی که سوئیچ روی «OFF» قرار دارد، مقاومت هر یک از جفت ترمینال‌ها تست شده فوق باید اکنون عدم اتصالی یا مقاومت بی نهایت را نشان دهد.

9.     تست برای اتصالی بین «P» و «L1» زمانی که سوئیچ کنترل شعله روشن است، اکنون باید اتصالی را نشان دهد. نور باید هر بار که پنل کنترل روشن می‌شود، روشن شود. اگر تست شما اتصالی را نشان می‌دهد، اما نور روشن نمی‌شود، احتمالاً لامپ سوخته است.

اگر سوئیچ شعله، مقاومت زیاد یا بی نهایت را نشان می‌دهد، سوئیچ جریان را به سمت شعله عبور نمی‌دهد و در نتیجه سوئیچ باید تعویض شود.

چگونه سوئیچ کنترل شعله اجاق گاز برقی را بررسی کنیم؟

تعمیرات لوازم خانگی در کرج

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669